Tidstankar och zumba

Ibland undrar jag vart tiden tar vägen. Visst går tiden mycket fortare nu? När jag var yngre kändes det ofta som att tiden gick för långsamt, jag ville vidare, bli av med tiden. Nu vill jag gärna att den ska stanna upp lite, låta mig hinna färdigt och bara liiiiite till.

Har nu tränat 22 dagar i sträck utan att känna att det är för mycket. Någon vilodag har inte behövts av den enkla anledningen att jag tränar så varierat. Det har varit jogging, spinning, gymmet, zumba, afro, yoga och pilates. Och inget av passen har jag kunnat låta bli.

Zumba testade jag för första gången förra veckan. Jag var rätt rädd innan ska medges. Koordination är inte min kopp te, så att säga. Rädd att tappa bort mig totalt, att bli utskrattad kanske (hemska tanke!). Men oj vad glad jag är att jag vågade gå dit. Jag tappade bort mig, flera gånger, men kom alltid tillbaka. Och som vi skrattade! Inte åt mig, utan för att det var så roligt. Idag var jag på zumban igen, och jag kände redan att det var mycket lättare, kroppen kom ihåg stegen snabbare även om det fortfarande var svårt. Zumban vill jag fortsätta med, ett rent glädjepass!

Det här inlägget postades i okategoriserad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

